– íme a 4 leggyakoribb kérdés, amelyet szinte az összes állásinterjún feltesznek a jelölteknek.
– és azt is megírtuk, hogyan kell jól megválaszolni őket – példákkal!
1. Mesélj magadról!
Bár annak tűnik, valójában ez nem egy felszólítás arra, hogy meséld el az élettörténetedet, hanem az interjúztató arra kíváncsi, miért érdeklődsz a pozíció iránt és miért lennél alkalmas a feladatra. De ne úgy kezd, hogy „XY vagyok, értékesítő és stratégiai tanácsadó”! Ehelyett inkább sztorizz a karrieredről és hogy miért pályáztad meg az állást. Az agyunk úgy van beállítva, hogy sokkal jobban emlékszik a magával ragadó történetekre, érzelmekre, mint a száraz tényekre. Használd ki!
így:
„2011-ben üzletkötőként dolgoztam egy web designnal foglalkozó cégnél. élveztem, hogy segíthetek az ügyfeleknek, de ami igazán lenyűgözött, az a tervezési szakasza volt a munkafolyamatnak. Egyszer csak azon kaptam magam, hogy az összes szabadidőmet a fejlesztők társaságában töltöttem, és egyfolytában kérdezgettem őket a projektekről. Végül aztán utat engedtem a lelkesedésemnek, és rendesen kitanultam a szakmát. így amikor megláttam, hogy a cégük ilyen pozícióba keres munkaerőt, tudtam, hogy jelentkeznem kell.”
2. Mi a legnagyobb erősséged?
A legelcsépeltebb válasz erre valami olyasmi, hogy „nagyon nagy tapasztalatokat szereztem”, vagy valami hasonló. De lehet ezt sokkal jobban is csinálni, és ehhez megint sztoriznod kell. Mesélj el egy olyan történetet, ami tökéletesen példázza, hogy miben vagy jó. Hidd el, működni fog!
így:
„Nagyon proaktív vagyok. Mondok is egy példát. A legutóbbi munkahelyemen észrevettem, hogy nincsen egy központi tervezetünk, ajánlatunk, amit az ügyfeleinknek tudunk közvetíteni. Ehelyett minden értékesítő a maga útját járta. Ez eredménytelen és hatástalan volt, ezért kezdeményeztem, hogy dolgozzunk ki közös irányelveket, és azokat használjuk. Egy év alatt megduplázódtak a bevételeink. Szeretném továbbra is használni ezt a képességemet, szeretek megoldást találni a problémákra.”
3. Miért kellene felvennünk önt?
Nem célszerű erre a kérdésre olyan általános, megfoghatatlan választ adni, hogy tapasztalt vagy, könnyen beilleszkedsz, ismered a trendeket stb. Legyél konkrét, vess fel egy olyan szakmai problémát, amivel valószínűleg az érintett cég is küzd, aztán jelezd, hogy te lennél a megoldás erre. Sose feledd, amikor egy cég munkaerőt keres, igazából mindig megoldást keres valamilyen problémájára.
így:
„Nemrég elvégeztem egy kutatást, amiből kiderült, hogy a cégek az utóbbi időben erősen a tartalomgyártásra fókuszáltak, és emiatt háttérbe szorultak a hirdetések. Szép kiadványaik vannak, de én hiszem, hogy erős és hozzáértő analitikus tudással ezeknek a hatása megsokszorozható lenne. Ha engem alkalmaznak, biztosan használni fogom a kampányok során a különböző elemzéseket, így jobb eredményeket érhetnénk el.”
4. Van esetleg valami kérdése?
Erre a lehető legrosszabb válasz az, hogy „nincs, köszönöm”. Korábban már írtunk arról, hogy milyen kérdéseket érdemes feltenni ilyenkor, ezeket itt elolvashatod!