loader image

Ezekkel vigyázz, ha jó fej akarsz lenni a munkahelyen!

A munkahelyen való elismertséghez nem mindig elegendő, ha profik vagyunk a szakmánkban és jól tesszük a dolgunkat. Ha más emberekkel is együtt kell dolgoznunk, akkor az emberi tulajdonságok, szokások is fontosak. Íme 6 idegesítő munkahelyi viselkedésforma, ami miatt megszólhatnak minket.

Pontatlanság

Két értelemben is hátrányos tulajdonság. Ha késve érünk be dolgozni, azt mások biztosan megjegyzik maguknak, megbeszélések, ügyféltalálkozók esetén pedig kifejezetten kellemetlen tud lenni a késői érkezés. A pontosság azonban nemcsak időbeli értelemben fontos, hanem munkaminőség tekintetében is. Ne kövessünk el figyelmetlenségből adódó hibákat a munkánk során, mert az tényleg senki máson nem múlik, csakis rajtunk.

Az ígéret szép szó…

Ha betartják, úgy jó, igaz? Ha egyszer elvállalunk egy feladatot, vagy megígérünk valamit egy kollégának, akkor ahhoz tartsuk is magunkat. Felnőtt emberek felelősségük tudatában beszélnek, és ha mi nem így teszünk, az biztosan rossz hírünket kelti egy munkahelyen.

Túl laza beszédnyelvezet

Gyakori jelenség, amikor valaki már szinte otthonosan érzi magát a munkahelyén, és ennek megfelelően a beszédében is ellazul egy kicsit. Ez alapvetően jó dolog, ám könnyű átesni a ló túloldalára, amikor már munkahelyre nem illő szavakat használunk, viccesnek szánt, kétértelmű megjegyzéseket teszünk. Ezek baráti vagy családi körben megszokottak, ám egy munkahelyre nem valóak, még akkor sem, ha a kollégákkal közvetlen viszonyt ápolunk. Érdemes beszédben is egyfajta mértékletességre törekedni hivatalos környezetben.

Titokzatos magánélet

Jó, ha az ember meghúz egy határvonalat a munkahelye és a magánélete között. Nem szabad a kollégákat magánügyi problémákkal, nehézségekkel traktálni, nem egészséges ha minden apró-cseprő gondunkról tudnak. Ugyanakkor az nem megoldás, hogy hermetikusan kizárjuk őket a magánéletünkből, hiszen napi nyolc órát mégiscsak a közvetlen közelükben töltünk. Ne titkoljuk el előttük életünk fontos eseményeit, mert abból kellemetlen szituációk születhetnek. Egy-egy személyes élmény elmesélése emberibbé és elfogadhatóbbá tesz minket.

Hibák be nem ismerése

Aki dolgozik, az hibázik is – tartja a mondás. Alapvetően nem is azzal van a gond, ha hibát követünk el a munkánk során (bár ez nyilván a súlyosságától is függ), hanem azzal, ha utána nem vagyunk képesek elismerni azt. A kifogáskereséssel, hárítással megoldani nem fogjuk a problémát, ellenszenvet viszont ébresztünk magunkkal szemben. Hiba esetén a legjobb, amit tehetünk, ha alázattal próbálunk tanulni belőle. Ha ezt mások is látják rajtunk, mindenki könnyebben túlteszi magát a dolgon.

Körülményesség

Idegesítő tud lenni, amikor körmondatokban fogalmazva, vagy Ádámtól és Évától indítva próbálunk megvitatni egy feladatot a kollégánkkal. Ő csak annyit fog látni az egészből, hogy már hosszasan beszélünk egy témáról, de még mindig nem jutottunk el a konkrétumokig, neki pedig lenne dolga bőven. Mindig törekedjünk rövid, érthető és hatékony kommunikációra írásban és szóban egyaránt.