Szerintünk az álláskereső nem robot, a munkaadó pedig nem rabszolgatartó. Mi az embert látjuk mindkét félben. De mi is azok vagyunk… Kollégáinkat bemutató sorozatunk 20. részében a HSA marketingcsapatának motorját, Komáromi-Béres Kittit mutatjuk be.
2016-ban az egyik legsikeresebb hollywoodi produkció volt Mila Kunis filmje, a Rossz anyák. Egy merész csajos mozi, amely a maga humoros túlzásaival rámutatott arra, amit a hétköznapokban sokszor és sokan nem veszünk észre: hogy anyának lenni valóban nem könnyű feladat, de dolgozó anyának lenni még nehezebb.
Amikor a hajmosásra sincs idő
Miközben beszélgettünk Komáromi-Béres Kittivel, volt néhány pillanat, amikor beugrottak a Mila Kunis-film képkockái. Kolléganőnk amellett, hogy a HSA marketingcsapatának fontos tagja, egy négy éves kisfiú édesanyja. „Szeretem hajtani a dolgokat, hogy fél hatra lezárjam teendőket, és onnantól csak anya legyek, a munka ne menjen a kisfiam, Marci rovására. Rengeteg segítséget kapok ebben a férjemtől, aki minden nap négyre megy az oviba a fiúnkért, ami nekem sokszor nem férne bele a sűrű programba – árulta el Kitti, aki egy vicces megjegyzéssel az említett film hangulatát is megidézte. – Néha az gondot okoz, hogy a hajmosás idejét megtaláljam…”
Hogy tud nevetni saját magán, az rögtön kiderült az utóbbi mondata után, és egyébként is jellemző rá ez a fajta életvidámság. Szüksége van a pozitív szemléletre, hiszen sokrétű munkát végez: ő intézi a marketinghez kapcsolódó számlázási feladatokat, tartja a kapcsolatot a HSA-irodákkal marketingügyekben és persze részt vesz a kampányok kitalálásában, lebonyolításában. „Próbálom heti egy napba sűríteni a számlázási feladatokat, mert bár nincsen bajom a számok világával, de eléggé monoton tud lenni. Amit viszont kifejezetten élvezek és felszabadít, az a munkám kreatív része, a brainstormingok, az ötletelések” – árulta el.
Nemcsak állást, élményt adnak
Szakmailag nagy kihívást jelent a toborzás marketingeszközökkel való segítése, hiszen a munkaerőhiány miatt a legtöbb hasonló területen dolgozó cég is igen aktív. „A HSA-ra mindig jellemző volt, hogy nem a robotot látta a munkavállalókban, hanem az embert. Ezért nemcsak állásajánlatokkal halmozzuk el őket, hanem próbálunk hatni az érzelmeikre, értékes gondolatokat közvetíteni feléjük, egyfajta élményt adni nekik – mesélt Kitti a koncepcióról, majd hozzátett egy plusz szempontot, amit figyelembe kell venniük. – A partnercégeink igényeit is szem előtt tartjuk, a két oldal közötti egyensúlyra törekszünk.”
Nemcsak kifelé, hanem cégen belül is vannak kihívások a munkájában, hiszen a debreceni HSA-központból több mint tíz kelet-magyarországi irodával kell tartania a kapcsolatot. „Amikor Debrecenben járnak az irodavezetők, igyekszem személyesen is beszélni velük, de a legjellemzőbb az, hogy telefonon egyeztetünk. Úgy érzem, már megbíznak bennem, látják, hogy segítem a munkájukat, amihez el kellett telnie körülbelül fél év közös munkának” – emlékezett vissza Kitti.
Munkatársakból baráti társaság
2017 februárjában kezdett a HSA-nál, előtte valamivel több mint két évig a kisfiával volt otthon. „Az elején furcsa volt egy ilyen pörgős feladatkörben visszatérni a munka világába, de pont ezt szeretem benne. Nem bírnék egész nap unatkozva a Facebookon lógni, folyamatos intenzitásra van szükségem” – tudtuk meg tőle. A kisfia születése előtt a HAON-nál dolgozott értékesítőként, de a kiadóvállalatnál még Miskolcon kezdett az egyetemi marketingszak elvégzése után. Onnan 2012-ben költözött Debrecenbe a csábító munkalehetőséget kapó párjával, aki azóta a férje lett.
„Borsodiként szeretem Miskolcot, gyakran hazajárunk, mert Marci is igényli a nagyszülőkkel töltött időt, de ma már Debrecen az otthonunk. Kezdetben meg kellett szoknom, hogy az itteniek annyira büszkék a cívisvárosiságukra, hogy a többség itt képzeli el az életét még akkor is, ha máshol esetleg többet kereshetne. Azt hiszem, mostanra hegyvidékiből én is alföldi lány lettem – fogalmazott Kitti, aki a barátaira elsősorban a munkán keresztül tett szert Debrecenben. – A HSA-nál annyira jóban lettünk néhányan, hogy havonta összejárunk egy-egy csajos estre. Egyelőre én vagyok az egyedüli anya a társaságban, de annyira megértőek velem a lányok, hogy ezek az alkalmak nagyon kikapcsolnak.”
Mila Kunis filmje óta tudjuk jól, hogy ezt minden dolgozó anya megérdemelné.