loader image

Hogyan kerüld el az átveréseket: így keresd a megbízható állásajánlatokat!

Rengeteg álláshirdetéssel találkozni az interneten, de sajnos nem mindegyik mögött van komoly szándék, itt is előfordulhatnak átverések. Ha törvényes, megbízható, korrekt és mindig időben fizető munkahelyre vágyunk, akkor kövessük a következő tippeket, mielőtt beküldjük a jelentkezésünket és az önéletrajzunkat!

1. Van-e regisztráció vagy hivatalos e-mail cím a kiírásban?

Az egyik első árulkodó jel arról, hogy milyen komoly céggel és állásajánlatával van dolgunk, az a jelentkezés módja. Nagyobb, megbízható cégeknél előfordul, hogy a honlapjukon keresztül, regisztrációt követően a karrieroldalukon lehet jelentkezni az állásra a megfelelő adatok és dokumentumok megadásával, ahogyan azt a HSA állásajánlatainál is láthatjuk. Ezen kívül gyakori megoldás, hogy a kiírásban megadott e-mail címre kell elküldeni a jelentkezési szándékot az önéletrajzzal együtt. Ebben az esetben a komoly vállalkozások biztosan hivatalos, céges e-mail címet adnak meg. Ha viszont az ingyenes szolgáltatókra jellemző e-maillel találkozunk (Gmail, Freemail, Yahoo, Vipmail stb.), gyanakodhatunk. Mennyire komoly cég az, amelyik még azzal a minimális szervezeti háttérrel sem rendelkezik, hogy legyen egy hivatalos e-mail címe?

2. Milyen a cég weboldala? Van-e egyáltalán?

Akkor is érdemes utánanézni az állást hirdető cégnek az interneten, ha valamilyen álláskeresői portálon futunk bele a felkínált munkalehetőségbe. 2018-ban a legtöbb vállalkozásnak már van weboldala – ha nincsen, az sokatmondó lehet. De ne elégedjünk meg azzal, hogy van honlap, nézzünk körbe rajta, mert ez kicsit olyan, mint az ember lakása. Ahogyan valakinek az otthonából lehet következtetni a személyiségére, úgy egy céges honlap is árulkodó lehet a szervezetről. Minél profibb a weboldal, valószínűleg annál komolyabb a vállalat is. Az sem mindegy, hogy a honlap tartalma kizárólag az ügyfeleknek szól, vagy foglalkoznak-e a saját dolgozóikkal is, bemutatják-e őket, mint a HSA, amelynek van egy erre szolgáló cikksorozata. Ha így tesznek, máris többet megtudtunk az ott dolgozókról, így nagyobb bizalommal fordulhatunk a cég felé.

3. Mit találunk a cégről a közösségi médiában?

Érdemes rákeresni a cégre a közösségi médiában is, elsősorban a Facebookon, amelyen a legtöbb komoly vállalkozás igyekszik kapcsolatot tartani a partnereivel, ahogyan azt a HSA is teszi. Itt számos új és sok esetben elfogulatlan információt szerezhetünk be a munkáltatóról. Jó viszonyítási pont, hogy hány ember követi a cég oldalát, mert minél nagyobb ez a szám, annál ismertebb és megbízhatóbb vállalatról van szó – általában a több ezres, netán a tízezret meghaladó lájkolói szám már tekintélyes tábornak mondható egy cég esetében. Figyelhetjük, hogy az emberek milyen véleménnyel vannak a vállalatról, amire a legjobb az értékelések ellenőrzése, ezt ugyanis a Facebookon nem tudják cenzúrázni a cégek: az egycsillagos lehúzó értékelés ugyanúgy az oldalon marad, mint az ötcsillagos dicséret. Nyilván minél több a jó vélemény, annál inkább tekinthetjük megbízhatónak a munkáltatót és ezáltal az állásajánlatát.