loader image

Így lesz az internet a barátunk az álláskeresésben!

Sokan fel sem mérik, hogy a meggondolatlan közösségi médiás megjelenésük mennyit árthat az álláspályázatuk elbírálásának. Pedig a javunkra is fordíthatjuk a közösségi oldalakat, és megakadályozhatjuk, hogy az itt megjelenő tartalmak ártsanak nekünk álláskereséskor.

1. Kétszer is gondoljuk át, mit posztolunk

Ne tegyünk közzé semmit, amiről nem akarnánk, hogy egy jövőbeli munkáltató lássa. Ilyenek a becsmérlő hozzászólások, a sokat mutató vagy merész fotók és a nyomdafestéket nem tűrő nyelvezet. A vezetők olyan alkalmazottakat keresnek, akik nem csak munkahelyükön professzionálisak, és az imént felsoroltak nem ebbe a kategóriába tartoznak. Teljesen persze nem kell inaktívvá tenni magunkat, ezért érdemes a profilunkat privátra állítani, hogy csak a kiválasztott ismerősök tekinthessék meg tartalmainkat. A Facebookon azt is beállíthatjuk, hogy a rólunk szóló bejegyzések csak jóváhagyásunk után váljanak publikussá, így kontrollálhatjuk, mi jelenik meg rólunk az interneten.

2. Keressünk rá magunkra a Google-ben

Már csak azért is érdemes ezt megtenni, mert az önéletrajzunkat böngésző HR-es is kíváncsi lehet rá, hogy mit tud rólunk az internet. A Google-keresés jó képet ad arról, hogyan jelenünk meg mások számára a világhálón. Ha olyan tartalmakat találunk, amelyek nem kifejezetten hízelgőek, felvehetjük a kapcsolatot a weboldal üzemeltetőjével, és megpróbálhatjuk töröltetni ezeket.

3. Készítsünk szakmai témájú blogot

Manapság már néhány kattintással bárki létrehozhat magának blogot, amivel megteremtheti a saját médiáját. Azért is érdemes élnünk ezzel a lehetőséggel, mert egy jó önéletrajzzal ugyan rákerülhetünk az alkalmas jelöltek listájára, de egy jó bloggal annak rögtön az élére ugorhatunk. Ha értékes szakmai blogot vezetünk, azzal a munkaterületünk szakértőjévé válhatunk, akire odafigyelnek, akit követnek. Könnyen bekerülhetünk ezzel a hagyományos médiába is, ha egy kérdés kapcsán az újságírók, riporterek szakértő megszólalót keresnek, az ilyen megjelenésekkel pedig mind építjük a személyes márkánkat, ami értékesebbé tesz bennünket a munkaerőpiacon.

4. Használjuk kapcsolatépítésre a netet

Ne csak írjunk blogot, hanem olvassunk is, keressük a kapcsolódási pontokat a szakmánk többi képviselőjével. Fésüljük át az internetet olyan blogoló emberek után kutatva, akiket azok a cégek alkalmaznak, amelyeknek mi is szívesen dolgoznánk, akik olyan pályát járnak be, amilyet mi is szeretnénk, vagy akik felettünk vannak néhány szinttel. Ismerkedjünk meg a blogjukkal és lépjünk kapcsolatba velük. Tegyünk közzé valamilyen pozitív hozzászólást az oldalukon, hogy elindítsuk a beszélgetést. Saját blogunkban vagy weboldalunkon hivatkozhatunk egy általuk írt könyvre vagy előadott beszédre is – valószínű, hogy az adott személy ellenőrzi a hivatkozásokat, és reagál majd. Regisztráljunk olyan szakmai közösségi oldalakon, mint a LinkedIn, így hasonló érdeklődésű és képzettségű emberek százaival kerülhetünk kapcsolatba.